Zaterdag 24 mei speelde It Fean 2 tegen Altijd Kwiek 2. De wedstrijd werd voorafgegaan door een minuut stilte ter nagedachtenis aan het drama in Twijzel. De kansen op een kampioenschap had de formatie van Albert & Aukje reeds verspeeld. Een tweede plek betekende echter wel promotie naar de 3e klasse. It Fean 2 was er op gebrand om te winnen en te mogen promoveren.

It Fean nam in de eerste minuten de leiding door een afstandsschot van Meike. Helaas was de voorsprong van korte duur. Altijd Kwiek nam direct de leiding over. Hoewel It Fean mooie aanvallen had met veel kansen, werden deze niet goed afgerond. De ervaren spelers van Altijd Kwiek wisten daarentegen vrij gemakkelijk tot scoren te komen. Uiteindelijk leidde dit tot een 7-1 achterstand. It Fean zou toch niet de kansen op promotie gaan verspelen?
Na het zevende doelpunt voor Altijd Kwiek misten zij een strafworp en kwamen zij ook moeilijker tot scoren. It Fean pakte langzamerhand de draad weer op om na doelpunten van Meike, Daisy, Sanne en Lubbert-Jan met een 8-6 achterstand de rust in de te gaan.
In de tweede helft vervolgde It Fean de inhaalslag welke reeds aan het eind van de eerste helft was ingezet. De kansen werden goed benut en It Fean nam de leiding weer over. Na een afstandstreffer van Jille in de laatste seconde werd de wedstrijd beëindigd in een 11-14 overwinning.
Na een matige eerste helft is het dus uiteindelijk toch gelukt om de punten mee te nemen naar Surhuisterveen en is It Fean 2 gepromoveerd naar de 3e klasse!

17 apr.20:00Oerterp/VKC MW1 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer